Söndag

Ligger här rätt mör i soffan. Träning fredag, träning lördag och träning söndag. Dagens träning blev dessutom ett riktigt långpass, körde knappa 13 km från klubbstugan. Var inte allt för trött när jag kom i mål, vilket måste ses som en bra sak. Till lunch, för att fira, fick jag pannkakor, vilket var fetttttt gott. Middagen väntar och består av kyckling wok med nudlar. Ser fram emot det eftersom jag börjar bli rätt hungrig.

Fredag afton spenderades inte bara ute i skogen vid vinkelkurvan, utan också i klubbstugan där pizza förtärdes. Jag tog kebabpizza, och det var rätt gott faktiskt. Bättre än jag tänkt, men mer paprika och tomat hade gjort det till en supermåltid. Efter middagen packade vi in oss i två bilar och åkte ut till en scoutstuga mitt i skogen (hej Sveaborg-feeling) där el saknades. Vi brassade en rejäl brasa och spelade maffia och drack glögg. På det hela en mycket angenäm kväll med andra ord.

En annan bra sak som jag lärde mig i helgen var logaritmer(nästan i alla fall). Eftersom det var tre år sedan jag sysslade med matte mer avancerad än plus och gånger så går det lite trögt men som tur är har jag en syster som är begåvad med ett någorlunda bra långtidsminne som kunde hjälpa mig. Är nästan helt säker på att jag fattar nu. Ska göra lite fler uppgifter bara, men det är torsdagens uppgift.

Nu: mot micron och maten!

Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0