Lördag

Sitter i soffan och myser med taxarna som ikväll är på besök. Jag är lite loj, Bosse är på helspänn och Felix svettas som om det vore en bastu vi är i. En rätt okej kombination med andra ord.

Dagen inleddes med lite sång och dans i lägenheten innan jag gick ner till taxmännen för lite solning. Jag var så nöjd när jag kom ner att solen var framme trots att det, enligt yr, skulle vara molnigt. Slängde av mig tröjan och hoppade upp i liggstolen med boken i högsta hugg, bara för att inse att solen går i moln. Men tapper som jag är ger jag inte upp, utan är kvar ute och fryser i en timme innan jag ser mig själv som besegrad. Efter det hängde vi inne, trots att solen så klart dök upp så fort jag stängt dörren.

Nu har jag precis knäckt en lättöl för att visa att jag är vuxen (något som dock faller på att jag dricker den med sugrör) och snart börjar Eurovision.


Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0