Söndag

Idag var det uppstigning kvart över fem för pannkakslagning. Klockan sex sminkade jag mig (hade ögonbryn på mig idag!!), och tio över sex hämtade Malin upp mig på pizza-parkeringen och sen bar det av till stallet. Där parkerades bilen på parkeringen och jag i en stuga i en soffa. Där hängde jag med taxarna i en timme innan jag gav upp på skön inomhussömn och begav mig till bilen där jag sov en timma till.

Vid halv tio lastades bilen med utrustning och på dragkroken sattes en trailer som senare fylldes med häst. Till Runsten bar det av efter det, där Malins P&J tävling gick av stapeln. Det gick helt okej för henne och hästen (OBS ej Poison), och jag lyckades fota henne, fast inte i rätt ögonblick.. Efteråt fick vi efter lite om och men in hästen i trailern och åkte och allt var fridens liljor. 



MEN. När vi kommer fram till första korsningen har vi stopp-plikt och stannar därför när det kommer en bil. Till saken hör att Forden vi åkte i är bakhjulsdriven (??) och det var isväg under oss. Så när vi skulle starta igen kom vi ingenstans. Att backa var inget alternativ, i och med att trailern stod snett och då skulle åka ner i diket. INGEN stannade för att fråga om vi behövde hjälp, och efter att vi fått det föreslaget för oss vi borde lasta ur hästen ur trailern så jag fick springa tillbaka till Runsten för att hämta folk (FU alla som åkte förbi). En bil stannade och hjälpte oss efter det, och plus de fyra jag samlat ihop lyckades vi senare komma iväg.

Kom till slut hem och sov en timme, har nu ätit mat(rester från gårdagens trerätters), kollat på tv och nu ska jag återvända till min säng för skönhetssömn. Kul dag...


Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0