Lördag

I tisdags kväll efter intervallerna i 2 grader och regn började det snöa. Det snöade hela onsdagen och när jag vaknade på torsdag möttes jag av ett vykorts-fint snölandskap, som naturligtvis inte blev lika fint på bild som i verkligheten men jag var nöjd ändå. Och är fortfarande för övrigt.

Igår var det matte igen, och jag fattade. Win på det. Sen åkte jag hem för att fixa klart kvällens maskeradoutfit innan jag åkte till jobbet. Jobbandet gick bra, bortsett från min totala oförmåga att använda hjärnan under stress. Det fanns säkert en miljon paket i posten plus en bur som jag var tvungen att ankomstregistrera också. Fasar inför julen!!

Men det gick bra till sist och jag åkte hem till mamma och pappa med tåget som var i tid (!!!) och fick i mig lite föda. Lammfile, klyftpotatis och någon sorts sås bjöds det på. Hade inte kunnat vara bättre! När förtärandet var klart fick jag sällskap av mamma och männen till bussen och så åkte jag på maskeradferre i klubbstugan. Svinkul, och det var bara jag som var utklädd till en klase vindruvor - win på den! Inte lika kul vAr det dock imorse när jag var tvungen att gå upp efter fyra timmars sömn för att åka upp och bidra till städningen. Men nu är jag nöjd igen.

Nu ska jag fortsätta mitt aktiva vilande i soffan.
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0