Torsdag

För att fira att Jonas kom hem igår gjorde jag köttbullar. Anledningen till detta var, förutom firandet, att Jonas lät mig välja mat samtidigt som han önskade något svenskt. Alltså blev det köttisar.

Kände mig lite skeptisk till hur de skulle smaka när jag upptäckte att äggen var någon dag gamla och när det bara fanns hel vitpeppar på affären. Men det blev mycket bra. Jag lyckades mortla vitpepparn så den var närapå finmald, och ägget som jag hade i verkade fungera bra.

Lyckades få till köttbullarna i nästan samma storlek och ganska runda. Är mycket stolt över detta åstadkommande. Däremot blev bilden som jag tog på mina köttbullar inte så bra. Det ser rätt äckligt ut, men eftersom jag är så nöjd så lägger jag upp den ändå.




Så där. Ett helt inlägg om köttbullar, och min magiska kok-konst.
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0