Oringen väntar....

Oringen närmar sig med stormsteg och både jag och Elin är överens om att det bästa med oringen är vilodagen. Det kanske säger något om hur hurtiga vi är nu för tiden? Elin erkände för mig för några dagar sedan att under de år vi känt varandra har hon alltid låtit mig vara den bättre (jag tvekar på att jag ens varit den "bättre" av oss trots hennes tjänst), men hon menar att hon medvetet lagt sig i tävlingar, för att jag ska framstå som den bäste orientererskan av oss.

Detta då hon anser att jag var den bättre av oss innan vi lärde känna varandra och för att jag fortfarande skulle vara det, så har hon lagt sig. Eller iallafall låta mig tro att jag varit bättre än henne. När jag fick höra detta blev jag alldeles rörd, tänk vad gullig hon varit genom alla dessa år. Så i år ska jag gottgöra henne, och låta henne brilljera och vinna över mig på oringen. Det kan låta hårt, men jag måste göra henne en tjänst. I vårt förhållande ger och tar man av varandra. Eller hur Elin?


I dessa rastlösa tider på jobbet har jag kollat lite statistik från Oringen i Hälsingland senast vi var där. Se nedan:

Elins placeringar (etapp 1-5): 14,96,67,40,78.     Totalt: 44
Carins placeringar (etapp 1-5): 44,30,38,33,40.   Totalt: 23

På den tiden sprang jag jämt på oringen, och jag minns att jag var väldigt nöjd med den placeringen. Elin var på den tiden en riktig varierad löperska med en väldigt hög högsta nivå då hon fick till det. Vi får se hur det går i år, men jag ska göra allt som står i min makt för att ni ska hitta Elin någon eller några placeringar före mig i resultatlistan varje dag. Det är det minsta jag kan göra.


Det är dags för Elin att träda fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0