Semester

Jag befinner mig fortfarande i sommarstugan vilket kanske är en bidragande faktor till uteblivande bloggande. Men nu tänkte jag ge en liten update. Just nu sitter jag på trädäcket och försöker odla lite fräknar medan mamma steker pannkakor för fulla muggar i köket. Pannkakor är banne mig en av mina favoriträtter, gudomligt gott. Speciellt om man dränker pannkakorna i sylt. I förrgår och i går har Essys morgonpromenader gått av stapeln i djupaste skogar vilket har resulterat i mängder av kantareller. Himla roligt, speciellt eftersom att jag aldrig ens plockat kantareller förut i mitt liv.


I onsdags var vi också iväg på en orienteringsträning som Valdemarsviks orienteringsklubb arrangerade. Kartan var från 1997 (väldigt ny i jämförelse med vad de brukar erbjuda), träningen gick för mig ganska bra trots att jag fick spö av pappa med två minuter.


Efter pannkakorna blir det möjligen en liten åktur på havet i båten, brum brum.
/ Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0