Måndag

Har idag haft en hård dag i skolan, vilket innebär två timmar seminarie och sedan uthämtning av insparksband. Jobbigt värre.

Helgen har jag spenderat i Umeå för lite SM. Närmare bestämt medel och stafett SM. Medelkvalet på fredagen började som ett av årets bästa lopp med grymt flyt i orienteringen och en himla lätt känsla i benen. Dock strulade jag till det och missade fem minuter vilket ledde till C final (tillsammans med de som inte startat eller stämplat fel, haha). Finalen var inte ens i närheten av fredagens lopp, eftersom jag inledde med att missa 1an, 2an, 3an och 5an. Men jag var glad ändå, jag fick ju springa final.

Söndagen började bra med parkering nära TC och massa taggning i minibussen och vid tältet. Att min första sträcka Ida sen gjorde ett grymt jobb och kom in som etta gjorde inte saken sämre. Inte heller andra sträckan Linneas lopp och placering som tvåa drog ner mitt humör. Vi slutade på en 15 plats, efter att jag genomfört mitt lopp utan större missar men tyvärr också utan högre fart. Men jag är grymt nöjd med lagets insats ändå, och det kändes bra att visa att även Tullinges tredje lag kan och vill.

Snart ska jag iväg till skolan igen för lite inspark, roligt värre.


Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0