Tisdag, arg

Jag lovar att jag ska lägga upp bilder på kalaset vi hade för Klara idag eftersom hon fyllde år. Men först måste jag få vara lite arg. Bakgrunden till detta ligger i förmiddagens valdebatt i skolan. Debatterade gjorde folk från de olika ungdomsförbunden. Bland dessa fanns ett stolpskott (som är ett ord jag använt frekvent här i bloggen på sista tiden känns det som) från Grön Ungdom. Han var noll förberedd, och när de skulle presentera "sina" partier så sa han bara " Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag är från Grön Ungdom, vi är bäst". Dessutom kom han dit i mjukisdress, vilket inte känns särskilt seriöst eller respektingivande.

Hur som helst, det disskuterades arbetslöshet och skatter och killen från Grön Ungdom tar upp att det tydligen skall byggas en ringled runt Stockholm. Han säger att varför ska vi lägga ut pengar på detta, bilar är inte "gröna" och det gynnar bara de som bor i Stockholm bla bla bla. Summan var att det var vansinne att bygga denna ringled.

Detta är vad som retar mig, och det retar mig något så in i norden. Har denna människa, som för övrigt kom från Kumla, har han försökt ta sig genom Stockholm till sitt jobb i rusningstid? Har han åkt bil där när det är snökaos, eller olyckor? Nej det kan han fan inte ha gjort. Hade han gjort det hade han fan inte suttit där och snackat om hur vansinne det var.

De hade möjligheten att för ett par år sedan bygga denna ringled, eller införa trängselskatt. Vad valdes? Trängselskatt. Vad hade behövts? Ringled. Nu har någon smart kommit på att det faktiskt behövs en ringled för att leda ut trafiken ur stan, och då sitter det där jävla puckot från KUMLA och snackar om att det är vansinne! DÖÖÖÖÖÖÖ!


Nu ska jag lägga in bilder från kalaset, och sedan kommer de.

Elin

Kommentarer
Postat av: Love

De ska bygga ringleden i våran träningskog! men den är ändå otroligt tråkig så det är lungt.

2010-03-02 @ 23:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0