Torsdag

Idag har jag likt alla andra dagar arbetet. Som alla de andra dagarna var det strålande väder utanför fönstret tills jag slutade för då kom molnen fram. Dagens arbete var inte som alla andra dagars arbete, idag fick jag en helt ny uppgift att göra. Jag skulle nämligen dela in fyra stora Whiteboardtavlor i scheman och planeringstavlor. Så idag blev det ingen dator, vilket innebar inget internethäng eller bloggande. Det innebar även att jag slapp stirra mig blind på turbinritningar från 60-talet. Till min hjälp för uppgiften hade jag sax, linjal, pennor och en himlans massa indelningtejp. Jag förbrukade säkert tio rullar tejp. Det bästa av allt med att fixa tavlorna var att jag fick vara inne på chefens kontor helt ensam där man kunde stänga dörren om sig och lyssna på musik högt. Woho! Det tog mig en hel arbetsdag att bli klar med de där tavlorna, lite enformigt men ändå helt okej roligt. Jag ska visa er en bild någon dag på mina fina raka linjer och rutmönster. En till sak som förgyllde dagen idag var att grabbarna bjöd med mig ut på lunch idag, och vad var det för lunch? Jo, PANNKAKSFROSSA! Det var riktigt gotte.

Nej nu ska jag packa min bag för imorgon bär det av till Stockholm och hem till Malin för att ha lite klassåterträff. Kommer bli himla trevligt och mysigt!

Lev väl/ Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0