Östersund

I morse tror jag bestämt att vi snoozade i 60 minuter eftersom att min sängkamrat Jonas var för slö att gå upp. När vi väl kommit upp visade termometern utanför huset minus 24 grader, men det bangade vi inte på utan packade skidväskan och hoppade ut i bilen för att åka till Bydalen och åka slalom. Det var ganska köttigt och kallt att åka skidor idag, speciellt i liften då man började nå toppen och kylan stack som nålar i ansiktet. Jag liksom Elin grät en sväng ute i kylan för att det var så kallt. Men vi höll ut i ett par timmar innan vi åt vår matsäck och begav oss hemåt.

Väl hemma slocknade vi i sängen innan det var dags att laga tacos till middag. Trettondagsafton måste ju firas lite festligt. På kvällen har vi varit en sväng hos Jonas gamla barndomskompis och hälsat på. Nu är det dags att packa alla väskor för imorgon åker vi hem. Det känns lite tråkigt, men eftersom att Lena ska flytta hit så får vi återkomma hit oftare. Trots den bitande kylan gillar jag Jämtland.

Nej dags att springa ner och dricka lite te. Jonas hälsar.

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0