Skid km

Yes, som sagt idag gick skid-km av stapeln. Eller snarare skid-kasta ärtpåse-km. Tävlingen gick alltså till som en skidskyttetävling fast istället för att skjuta, kastade vi ärtpåsar. Eftersom att både skate och klassisk stil var tillåten var vi hederliga orginal som åker klassisk stil tvungna att få lite fördel, eftersom det är bevisat att skate går fortare. Fördelen var att vi som åkte klassisk stil bara behövde "skjuta" tre skott vid varje skjutning och de andra fick "skjuta" fyra skott vid varje skjutning.

Tävlingen var mycket jobbig men även mycket rolig. Jag hade dock lite bakhalt men kände mig ändå grymt stark i skidspåren. Dock spökade det lite på vallen för min del, och jag lyckades aldrig skjuta fullt hus. Min skjutserie bestod av 1-2-2-2, vilket var helt okej. Kombinationen av min skjutning och stabila skidåkning räckte till en fjärde plats. Fast jag vann nästan, eftersom att jag var först av alla som åkte klassisk stil, och det är ju det som är ballt.

Nu är det snart herrarnas skidskytte på tv och då ska jag spana in Ferry så jag kan bli ännu bättre!

Ciao! / Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0