Julafton

Idag är det den stora dagen, julafton! Vi sitter här i stugan i Sälen och har precis varit ute på en julpromenad bland fjällstugorna och all snö så nu är vi alldeles röda om kinderna och sitter inne och dricker varm saft. Snart ska vi iväg på julbord, för första gången i mittt liv ska vi iväg och äta ordnat fint julbord på julafton. Jag föreställer mig att det kommer vara som i Sunes jul, haha. Så vi får se om jag överlever allt. En sak som är säker är att jag kommer drabbas av matkoma, men det är det värt, det är ju bara jul en gång om året. Efter julbordet bär det av hem till jaktstigen där vi ska spela julstress och sno julklappar från varandra, och efter det kommer de riktiga julklapparna. Yes, äntligen! Jag vet jag har fortfarande inte vuxit upp, men det är alltid lika spännande.

Nu påpekar Jonas att jag aldrig skriver något om honom och att han känner sig utrfryst så här ger jag honom några rader. Idag har Jonas sovit istället för att hjälpa mig att göra frukost, där efter har han förlorat över mig på Yatzy och nu sitter han och äter apelsin, och ska snart knäppa skjortan. Sen gillar jag ju honom också, tihi. Hoppas han är nöjd nu :)

God jul på er allesammans!
/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0