Hemmafru

Nu har jag, som pappa sa, varit en riktig hemmafru. Jag har städat klart och hunnit med att baka lite. Det blev kladdmuffins, och de blev riktigt goda kan jag meddela. Därför delar jag nu med mig av receptet på dem.

Du behöver följande

2 ägg
2,5 dl socker
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 gram smör
3 dl mjöl


Börja med att vispa ägg och socker pösigt. Rör sedan ner resten av ingredienserna och vispa till en jämn smet. Sen är det bara att köra allt i ugnen i små formar i 10-15 minuter (jag körde 10, dock blev några av dem vääääldigt kladdiga) i 175 grader. Sedan är det bara att börja äta!!



Elin

Kommentarer
Postat av: Han snygga killen från 2an på 5b

Du är hemmafru, Johan jobbar, tur att jag finns kvar och lever studentlivet.. (genom att kolla film ensam)

2010-08-08 @ 20:45:59
Postat av: Anonym

Manstaxpuffe are back in town!

2010-08-09 @ 13:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0