Lördag

Nu har vi äntligen kommit hem och tagit oss en välbehövlig dusch. Vi har nämligen spenderat dagen på en näst intill gigantisk åker där temperatutren legat på 5 graders sträcket. Dagen började vid 06.30 för snoozning av alarmet till 06.40 då det var dags för uppgång. 07.30 var det avfärd från hemmet, termometern visade då minus 3 grader. Kallt som attans. Dock gick Skorpan riktigt fint så det var trevligt. Vid ca 08.00 anlände vi till sagd åker. Mycket väl påtaglig kyla.

Efter detta gick jag om kring på åkern fram tills klockan var 11.45 och det var dags för att byta skor till inov8. Det gick bra, jag knöt fina knutar som jag fäste med tejp. Sen någon gång senare så tog jag mig ut i skogen, via en mycket lerig och vattenpölsdränkt stig. Sen sprang jag i 40 minuter innan jag kom tillbaka till en liknande lerig och vattenpölsdränkt stig. Sen var jag i mål. Sen hängde vi och sen åkte vi hem. När detta skedde visade uret 15.15 cirka. Det var kul. En dag på en orienteringstävling.


Lika brun som jag är på bilden, lika snabb var jag i skogen.


Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0