Fredag nr2

Nu sitter jag hemma i soffan med Mamma och taxar och snart pappa. Det har varit en mycket intressant dag.

Den började som sagt var i skolan och fortsatte med tågresa hem. Mycket trevligt, och jag läste diverse böcker. Sedan anlände jag till Stockholm där jag mötte upp min moder för en tripp till verkstaden där vi var och hängde ett tag.

Sen började resan hem. Vanligtvis brukar detta inte vara så svårt, bara att sätta sig på rätt tåg och gå av på rätt station. Idag skulle denna procedur visa sig vara lite svårare än vanligt dock. Vi näst intill sprang för att hinna med tåget, bara för att inse att det var försenat. Inget att göra än att vänta de fem minuter vi sett att vi ska vänta.

Tåget rullar in på stationen och vi hoppar på och sätter oss ner för att åka precis som man ska. Vi åker i ungefär 15 minuter innan vi båda tittar ut genom fönstret på tåget och nästan samtidigt inser att vi inte känner igen oss. Smart som min moder är tittar hon på stations namnet och ser Farsta strand. För er som inte förstår vad detta innebär kan jag berätta; vi hade satt oss på fel tåg och åkt fem stationer innan vi inser detta. Det var bara att hoppa på ett tåg tillbaka för att byta igen.


Här ser ni hur fel vi kom. Farsta Strand är inte rätt.



Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0