FAIL FAIL FAIL

Nu ska jag berätta om dagens  om inte månadens största fail. Jag kommer hem från träningen och upptäcker att min dörr varken går att stänga eller låsa. Detta beror på den silvriga plattan som sitter i listen bredvid dörren, där dörrens piggar ska fastna i har lossnat. Dessutom har hela listen spruckit. Så jag gör allt jag kan för att försöka stänga dörren men lyckas inte och tvingas ringa Hallbo Akuttjänst. De säger att de ska skicka en från tjänsten med en gång. Han som kommer hit är typ biffig som ett stort hus, har rakat hår och har dessutom ett jack i huvudet. Hans ögonbryn har ett ärr och han bär Security kläder med handbojor och en liknande batong fastsatta. Jag försöker förklara för denna man (som förövrigt är väldigt lik Stefan i Paradise Hotel) att dörren inte funkar och att jag har försökt hur mycket som helst.

Han börjar ta bort skruvarna och rättar till denna silvriga plattan och stänger dörren och ber mig låsa. Det är nu det händer! Det funkar att låsa! Tusan vad pinsamt. Jag har ringt hit värsta gangster vakten för att visa att min dörr tydligen fungerar att låsa. Helt i onödan alltså! Han tittar på mig som att jag vore en dum blondin och säger att han ska gå ner och hämta lite längre skruvar ändå. Han kommer upp fem minuter senare och skruvar fast plattan så nu är min dörr tillfälligt lagad. Men han lägger också märke till, liksom jag att listen som plattan sitter på är helt sprucken och att den måste bytas. Dock har han inte grejer till det utan det måste jag ringa Hallbo för, vilket han uppmanar mig att göra så de måste få sina rumpor ut vagnen och göra något. Han avslutar med att påpeka att om man nu vill komma in är det bara att rycka tag riktigt jävla hårt i dörren så kommer hela listen flyga bort och därmed är dörren öppen. Det slog mig att han både vet om att min dörr är dålig och att han är stark, så vem vet jag kanske får sällskap ikväll? Hjälp! Han kommer äta upp mig! Han avslutade sitt arbete med att önska mig en trevlig kväll. Det här är lite läskigt. Men mest fail.


Carin


Kommentarer
Postat av: rebecca

känner igen problemet va.

slit loss dörren, var punk!

kom till linköping för fan!

är ni kvar i hallsberg någon helg så jag kan komma & härja?

2009-11-26 @ 17:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0