Lördag

Idag var det alltså J-cup som jag ej fick springa men jag gjrode trots den ilska som följde mig efter att jag upptäckt att jag inte fick vara med. Jag gjorde det bästa av situationen och vann i lång klassen vilket inte bara resulterar i en plats i elit imorn, utan även en bra ranking poäng som beräknas landa på ca 26. Gött å va go.

Dagen var dock inte utan komplikationer, när jag kommer in och ska ta min defenition så kommer en man som frågar om jag springer D18 Lång. Samtalet går ungefär såhär:
Man: Springer du D18 Lång?
Jag: Ja det gör jag.
Man: Det finns inga defenitioner kvar i din klass, men jag skulle kunna klippa ut en om du vill ha?
Jag: Det är väl självklart att jag vill ha det.

När klockan piper tio sekunder kvar till nästa fålla får jag min defenition och det är med stigande irritation som jag springer iväg. När jag sedan utan alltför stora problem tagit mig till kontroll nummer två blir jag mycket besvärad. Där på kontrollen jag är bergsäker på är min, står det inte 60 utan 119. Vad är nu detta tänker jag? Sedan ser jag en liten orange lapp som hänger vid kontrollen som säger 60. Jag blir mycket konfunderad och tänker ett bra tag samt frågar en D21a om det är 60 innan jag stämplar och springer vidare.

Väl i mål får jag veta att detta hänt på mer än en kontroll och att elitklasserna kommer strykas förmodligen. Återigen, gött å va go. Jag får min ranking vilket jag inte fått om jag haft tur och sprungit Elit. Tur i oturen som någon sa.


elin elut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0