Fredag

Igår var kvällen av väldigt mycket whiskey. Inte för min del, och inte för Jonas del heller. Men vi hade kul, det var roligt att se lite äldre människor än sånna i min ålder ha svårt att gå rakt på en väg och snubbla in i buskar med mera.

Det som inte var så trevligt var när mina smått salongsberusade föräldrar kom hem vid halv två och skulle hitta nyckeln som jag lagt på ett ställe. Mamma letade inte där, eftersom hon trodde den låg vid bilden av någon anledning. Sen ringde hon och jag la på eftersom jag trodde det var ett alarm på mobilen. Sen ringde jag upp, men hon fattade inte att jag ringde och la på. Efter mycket om och med fick jag ta mig upp ur sängen och ner till dörren för att släppa in dem. Detta var ett tillfälle av mindre gladhet.

Idag ska vi baka något, och äta bullar som mor bakar. Inget är som mors bak, som det heter.



Elien med Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0