Jukola

Idag är jag hemkommen från Jukola. Arrangemanget var egentligen ett stort misslyckande då det fanns ca 20 toaletter på hela tc samt kalla duschar. Det bör även påpekas att dessa 20 toaletter skulle ca 1000 damlag samt ca 1500 herrlag dela på. Vi kan alltså räkna ut att det var ungefär 14500 pers som skulle dela på toaletterna. Jag har lite svårt att förstå att de kunde tro att det skulle räcka så, men det är inte mitt problem längre.

Båtresan hem var däremot riktigt lyckad. Jag skulle vilja sträcka mig till att säga att detta var min bästa Jukola båtresa. Det enda problem vi stötte på var när vi skulle hitta Järla och lollop var säker på att de bodde på något som bröjade på 9, när de i själva verket bodde på 5000-något. Men detta löste vi ändå. Jag hade sjukt kul och dansade till klockan var lite över tre och fötterna vägrade mer.

Dagen har spenderats i soffan med taxarna och nu på kvällen har vi varit på Lida Loop grillning. Sommarlov är skönt, även om jag inte riktigt är säker på att jag fått det än.



Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0