Tisdag

Idag är dag nummer två på intensiv-bil-veckan med mamma. Jag har nu kört bil tre gånger, varav två denna vecka. Ja, om man räknar med söndag i alla fall. Jag har nu på två dagar lärt mig växla till tvåan, kört på gator i bostadsområde samt växlat till tvåan när jag kört i bostadsområde. Det är otroligt va nöjd jag är med mig själv.

Dock har jag nu börjat fundera lite på det här med att övningsköra där andra bilar kör. Igår när jag stod i en korsning, jag hade precis stannat för att kolla så inga andra bilar skulle komma, kommer det en bil bakom mig och kör upp och står i princip i vår baklucka. När jag sedan ska börja köra så svänger han ut bredvid mig och gasar bort åt vänster och jag kör vidare åt höger. Jag undrar nu, höll någon i bilen på att föda? Eller kanske var det någon som skadat sig? Det kanske brann någonstans? Om inget av detta stämmer har jag mycket svårt att förstå att han kände behovet av att köra om mig när jag svängde ut. Det var nämligen så att hela denna procedur tog ungefär en halv minut. Är det så att bara för att man har den där gröna övningskörnings skylten så antar alla att man ska få motorstopp i en korsning eller att man ska få panik och börja backa istället för att åka framåt trots att det är svag nedförsbacke? Mycket mystiskt. Dagens fundering.

Nu myser jag i soffan med taxarna och tittar på Miss secret agent/Date my ex; Jo and Slade.

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0