Sommarjobb

Elinpelin är duktig och tränar, jag är duktig och "sommarjobbar" hemma i mitt hus. Nu i eftermiddag har jag skrubbat två av tre toaletter glänsande rena. Väggarna glänser som guld i solsken, och det luktar en fräsch doft av citron, smultron och frisk luft. När jag hade kämpat färdigt med skrubbningen av badrummet och toaletten var det dags att bege sig ner till tvättstugan där den gigantiska tvätthögen behövde en puff i ryggen för att komma igång och torkrummet behövde avlastas av alla hängande kläder och lakan (det märks att det varit FF i huset ett tag). Så nu har jag startat tvättmaskinen och både hängt och strykt tvätt eftersom torktumlaren är trasig. Egentligen borde jag klippa gräset också för att vara riktigt duktig och tjäna feta cashen, men vår gräsklippare är så tung och osmidig så det blir ett senare problem. Nu återstår det väl bara att plocka in posten och sortera den innan arbetsdagen är slut. Tjing



/ städerskan Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0