Fredag nr2

Träningen är nu avklarad och jag var helt okej bra. I alla fall på slutet, för i början förstod jag inte vad jag tittade på när jag såg kartan. Men det löste jag genom att springa D90 fart. Men det är ju i alla fall snabbare än mamma och pappa sprang idag. Ja, för dessa två mesar sprang inte alls. Fy skämms på er!

När jag kom på en stig började jag fundera på ett samtal som ägde rum igår. Detta samtal kommer ni nu få återberättat här nedan:
Plats: Jonas säng
Tid: ca 00.00
Medverkande: Jag, assisterad av Jonas
Jag börjar av någon anledning fundera på tolvans multiplikationstabell, och har problem med att komma fram till vad 5 gånger tolv är och därför frågar jag Jonas detta. Jonas upplyser mig att detta blir minsann 60. Sen funderar vi ytterligare och kommer fram till följande; 2*12 blir 24, 3*12 blir 36, 4*12 blir 48 osv. Jag funderar länge över detta för att försöka hitta ett samband, för jag känner på mig att ett sådant finns. Efter ca 10 minuters funderande utbrister jag: "MEN! Det är ju tolv mellan alla! Det ökar med tolv varje gång!!!"
Jonas tittar på mig i mökret och svarar: Ja, det är ju klart. Det är ju tolvans tabell vi räknat med.



Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0