Arg som ett bi

Idag har jag hunnit med mycket. Jag har hunnit plugga, slå nytt rekord på Yatzy (333 poäng), tränat, bastat, varit i sommatstugan och städat mitt rum. Det var under rumsstädningen som jag insåg hur litet mitt rum är. Jag har vetat om det förut eftersom jag haft detta rum i 18 år, men det var när jag skulle rensa bland kläder och papper och jag inte visste vart jag skulle lägga allt som det slog mig. Mycket orättvist!

Varför ska jag ha det minsta rummet? Är det inte dags att byta? Mamma försökte förklara för mig att det kan ha att göra med att jag har så mycket saker som gör att mitt rum känns så litet, men icke. Jag har inte mer grejer än någon annan (nästan). Jag förklarade för mamma att jag inte har en enda kompis som har mindre rum än mig, och att jag ska göra revolution! Jag ska nog snart byta rum med någon broder när den minst anar det. För att förklara för mamma hur litet mitt rum var tog jag fram ett måttband och mätte mitt rum, och konstaterade att mitt rum nästan är mindre än hälften av mamma och pappas. Visst de är två men det godtages ej som en ursäkt då även Essy brukar sova här inne hos mig, och hon har dessutom fyra ben.

En annan sak som är väldigt irriterande med mitt rum är att badrummet är mittemot. I badrummet brukar man göra sina långa toalettbesök och vi vet väl allihop att långa toalettbesök kräver läsning. I vår familj är skogssport den mest attraktiva läsningen där inne. Problemet med detta är att mitt rum används som en avlastningsplats eller pappersinsamling. När man läst klart en tidning (i detta fall oftast skogssport) läggs dessa på mitt rum. Jag är mycket trött på det här, det är inte okej. Mitt rum är varken ett väntrum med tidningar eller ett tidningsställ. Jag har två av kvarvarande fyra familjemedlemmar som är mest misstänkta.

Detta var nog dagens problem för mig. Jag är lite sur och bitter, kanske borde jag ha gjrot revolution tidigare i mitt liv? Det är ju trots allt snart dags att flytta hemifrån någon gång. Aja, bättre sent än aldrig.

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0