Tisdag nr7

Jahaja, nu har min syster bestämt sig för att sova så jag sitter här själv, har dock stängt av filmen och satt på Djurpolisen i Huston istället. Det har jag ju missat nu de senaste veckorna på grund av olika saker. Men det är lika bra att titta eftersom jag inte vågar gå ut med taxarna själv när det är mörkt ute, så jag måste vänta tills mamma kommer hem. Ibland undrar jag lite om jag liksom bara är på väg att bli 18 halvvägs. Jag är rädd för att vara ute i mörker, jag tittar på Animal planet och jag tycker att det är jätte kul att bada och supertrist att sola. Detta känns som tecken på att min mentala ålder borde vara kanske 13 eller 14. Dock tror jag att detta inte stämmer riktigt. Bara till vissdel liksom. Den vänstra hjärnhalvan kanske är 13 och den högra på g mot 18? Undra om det kan bli på detta sätt.

Dock kan jag ibland undra om jag inte har en mental ålder på närmare 65, eftersom jag har mycket lätt för att glömma saker och gärna går och lägger mig relativt tidigt. Ja visst, nu vet jag ju att alla 13 åringar inte tittar på Animal planet och att alla 65+ inte har kasst minne. Men det känns liksom skönt att dra alla över en kam. Det är så mycket lättare då.



Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0