Lördag nr6

Här sitter vi nu, jag och Felix och Bosse. Eller ja, det är mest jag och Felix som är här. Bosse ligger på mattan en bit bort. Felix ligger istället på soffans överkant lite som en katt och vilar med huvudet på min axel. Han är allt mysig den taxen. Fast det är ju i och för sig den andra också. Detta är nog världens mysigaste taxar. Om inte annat så är de, utan tvekan, världens snällaste taxar.

Med dessa taxar kan man göra i princip vad som helst och det värsta de gör tillbaka, oavsett vad de blivit utsatta för, är att titta lite under lugg. De ser liksom missnöjda och lite förolämpade ut. Men det är nog tur för dem att vi inte hade dem när vi var yngre, för då hade de legat i riskzonen för barnvagnsåkande och utklädning och allt möjligt i den stilen. Nu när vi är mogna barn så nöjer vi oss med att sätta band runt halsen på dem på julen och diverse andra tillfällen. Dessa taxar är minst sagt härdade på den fronten. Vi (ja okej då, läs:jag) spenderar mycket tid med att pilla på, bära runt med och utföra diverse mer eller mindre ofrivilliga konster med de små taxdjuren. Men detta verkar de inte tycka är allt för hemskt för de umgås fortfarande med mig.



Ja nu tappade jag ju lite fokus på vad jag skulle skriva så till den grad att jag glömde vad det var. Men mer spännande än detta var det fömodligen itne. Kan man hoppas på. Fast det förstås, inget slår ju lite tax här i bloggen.


Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0