full fart

hon anlände vid klockan sex, vi gick hand i hand ner till ica för att handla hem lite föda. väl nere på ica blir vi överfallna av en skäggig gubbe som trycker upp en planta i våra ansikten och frågar lite hetsigt:
- är detta dill?
vi tittar på varandra elin och jag, slår våra kloka huvuden ihop och svarar ja till gubben, han hugger snabbt tillbaka med:
- bra för jag vill tusan i mig inte köpa hem persilja igen.
vi promenerar vidare på ica och vidare upp till vårt vardagsrum där vi bänkar oss i våra egna soffor, inget bråk om platser för vi vet redan i vilken soffa och i vilken del vi hör hemma. där sitter vi framför tv-apparaten. jag ätandes på några knäckemackor och elin på ett par alldeles för brända vitlöksbröd. minutrarna gick och elin fick ett anfall, och ja jag kunde ställa diagnosen. elin lider av övertrötthet och jag gav henne rekommendationerna att genast bege sig till bädden. imorgon möts vi igen, då är det en ny dag och nya möjligheter. god natt helt enkelt/carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0