nu ska jag läras upp

nu har jag äntligen bokat mina kurser hos mamma elin, dessa kurser ska jag tillbringa hösten på:

laga mat kursen:
eftersom att jag glömde plattorna på i köket och det kunde ha börjat brinna gäller det att lära sig allt rätt från början och undvika brand.

tvätta kursen: då jag kastade in en ylletröja i tvätten i x antal grader utan att veta vad som skulle hända. när jag några timmar senare tog ut tvätten var där inte längre en tröja i människostorlek utan snarare en docktröja (förlåt rebecca). så nu ska jag skolas upp i tvättvärlden.

gå i trappor kursen: för att undvika ytterligare olyckor och sprickor i ryggen ska jag lära mig att gå och springa rätt i höga, branta eller korta trappor med eller utan sockiplast på fötterna

torka av bordet kursen:
ja okej elin, jag är inte en stjärna på att torka bord så här anmäler jag mig frivilligt så du slipper att lägga tidningen i äppelmos.

inte skära skidbacke-på-osten kursen: när jag ska äta ost och har skurit upp mina skivor brukar osten likna en svart pist, opistad också. mellan mina ostgånger är elin där och rättar till osten till en fin och slät ost som man fortfarande kan skära av utan större problem men sen är jag där igen och ja ni förstår. det är helt enkelt en ful vana jag har som nu ska vänjas bort.

/carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0