17/11

Här sitter jag och omvandlar Evas svar till min uppsats och Carin ligger och sover i min fåtölj och Rebecca står i dörren och har bestämt sig för att inte träna nu utan ikväll på gympan med mig. Carin funderar på att vara med på båda men är osäker, så nu väljer hon ett samtal med Crister istället för fåtöljen.

Men jag är ju som bekant en fruktansvärt aktiv liten flicka så jag inte bara omvandlar utan jag fyller även i ett papper med rutor i rött, blått, grön och svart med min multi penna. Det är kul. Eller, roligare än att omvandla. Det går nämligen segt med det. Jag måste tänka emellanåt och läsa och det är lite jobbigt.

Idag i skolan har jag och Lovisa förföljt och stirrat på de nya ettorna som är här på intervjuer och det var kul. Förutom när de upptäckte oss och stirrade tillbaka. Allihopa, och det var inte några få utan en massiv klump bestående av säkert 30 st 93or. Läskigt. Jag misstänkte ett tag att de skulle förvandlas till ett gäng zombies som skulle komma och äta upp oss, men sen fortsatte de att rikta all sin uppmärksamhet mot Maria och Anders. Då kände jag mig så pass säker att jag vågade gå ut från matsalen, förbi den gigantiska klumpen och sen vidare in till skåpen där diverse andra faror lurade, men vi klarade oss.

Idrotten klarade jag av galant och jag gjorde till och med två(!)  mål på innebandyn. Varav det första var på volly. Det var skickligt måste jag säga. Jag tog även den ärofyllda platsen som lagets målvakt första matchen, och fick titta på när Martin, Henke, Jacke och Me Puy snurrade upp det andra laget på en pinne. 

Nu har jag och Carin även försett Klara som har ont i halsen med diverse gurgel och sköjlmedel för munnen så nu bilr hon snix frisk tack vare oss!


 Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0