lultomten

Idag har vi pyntat granen, den blev fin. Den kommer från norrland, farfar har sågat den själv och anlände med den i högsta hugg för ett antal timmar sen. Det luktar jul nu. Mysigt.

Det blev inget pepparkaksbak, men väl städning efter att Felix rest sig upp ur köksoffan och ställt sig i dörröppningen för att kissa. Helt fräckt när hela familjen tittar på, och ca 15 minuter efter den senaste promenaden. Jag undrar varför han börjat göra det igen? Han slutade nämligen ett tag mellan att han inte kunde lyfta på benet och tills han kunde det. Eller, han har nog mest börjat nu typ förra veckan. Är det för att han inte tycker om mig mån tro? Hmmm....

Snart ska jag sussa, för imorn ska vi grilla och sen kommer tomten. Jag tycker om tomten. Det gör inte Bosse.
Förra julen blev han så arg när tomten kom att jag fick hålla i honom, sen när han märkte att tomten i själva verket var pappa så blev han så lättad att han kissade på sig (läs: mig). Men jag lever och frodas ändå. Kanske just därför.


Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0