Torsdag

Alltså vad händer? Här är det ju totaldött. Det kan ha berott på förra veckans tentahets, helgens SM-hets eller denna veckas snygghets. Får nog drista mig till att säga att det där med snyggheten går bäst. Av tentorna tror jag bara att jag klarade en, och SM behöver nog ett eget stycke.
 
Det var alltså natt i fredagas och jag ställde med gott mod upp. Hur dåligt kan det gå, tänkte jag och stack iväg till starten. Som på skämt sa jag att jag nog kommer ta mig runt på 140 minuter, då Johanna snällt beräknade segertiden till 70. Tänkte mig att nöjd kanske man kan vara om man springer på någonstans mellan 80 och 100. När jag sedan, 143 minuter efter starten, krälar i mål var sista platsen ett faktum. Har aldrig i hela mitt liv varit så trött förut. Eller jo, en gång. Ultralång DM i D14 och jag svimmade i duschen. Stabilt.
 
Inför sprinten var föjlaktligen uppladdningen lite dålig, sov sex och en halv timme och vaknade med vad jag endast kan likna vid universums värsta bakfylla. Åt lite mat, sov lite mer, och sen åkte vi. Lagom till starten vid 17.10 vaknade jag till liv lite. Gjorde ett hyfsat lopp, men eftersom sprint inte riktigt är min grej och eftersom jag varit ute rätt länge på natten så var det föga förvånande att jag än en gång tog hem en hedersvärd sista plats i mitt heat. För att toppa helgen slog jag till med att komma sist i finalen också. Men Jonas var tvåa, så det var ju kul!
 
Det är alltså därför det har tagit mig en halv vecka att återhämta mig, och ta mig till datorn. Men som man säger, tålamod är en dygd.
 

Foto: Henrik Persson
 
 
Elin

Kommentarer
Postat av: Ida

Måste bara meddela att du kämpade riktigt bra under natten! Du bröt in vilket många andra gjorde eller som jag att inte ens ställa upp :) Du är värd en hedersmedalj!

2012-08-30 @ 14:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0