Jag är så avundssjuk

Idag känner jag mig väldigt avundssjuk. Jag är avundssjuk på de som åker till Peace and Love och jag är avundssjuk på de människor som har semester nu och kan vara ute och sola och bada i det fina vädret medan jag sitter inlåst på ett kontor hela dagen. Min hud behöver definitivt solbränna då jag är blek som en eskimå.

Som kvällsbestyr idag har jag först följt med mamma och handlat mat, vilket resulterade i en ny rakhyvel (yes!), har tappat bort min för andra gången. Och till sommaren har jag ingen lust att gå runt med ludna ben. Efter handlingen blev det springning med återigen mamma på sjuan i Torstorp, och nu har jag avslutat dagen med att borsta tänderna på både mig och Essy. Jag konstaterade också att Essys tandkräm luktar skitäckligt. Imorgon ska jag nog boka klipptid om minnet inte sviker mig helt, men nu ska jag sova. Det är ju en dag imorgon också, som inte kommer tillbringas utomhus.
Förresten vad har jag gjort vädergudarna för att förtjäna regn på helgen när jag för en gångs skull är ledig? Jag ska be varje dag hela veckan till vädergudarna att det blir sol i helgen. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0