Torsdag

Nu har jag tränat, duschat och ätit. Det sistnämnda blev en besvikelse då jag och Elin skulle prova en ny tacokrydda som var allt annat än god. Jag fick inte alls i mig så mycket tacos som jag brukar få så det kändes lite sorgligt. Jag fick lov att äta upp Elins chips istället för att bli helt mätt. Nu sitter jag i mit rum iallafall och försöker knopa ihop ett svenskatal till nationella proven nästa vecka. Det är väldigt klurigt, temat är oss emellan, alltså typ relationer. Först hade jag bestämt mig för vänskap men nu har jag övergått till "elevhemsrelationer och elevhemsliv", tänkte att jag ska dela med mig hur det är att bo på ett elevhem och hur ickeroligt det kan vara. Kan nog bli bra det här, blir mer ett roligt än djupt tal. Men det kanske uppskattas, vem vet?

Imorgon är det valborg och bror Eric fyller år, vilket jag såklart ska hem och fira. Dessutom ska Elin och Jonas1 bo hos Rosanders den här veckan, Elin är snart bundis i vårt hus, mysigt värre! Nej nu ska jag benne mig återgå till plugget och till min brainstorming kring elevhemmet.
Adjö/ Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0