Lördag kväll

Idag har vi alltså spelat innebandy, och efter cirka en timmas spelande så övergick spelandet till Catch the flag. Detta utfördes på ett mycket speciellt sätt, med bara en borg där ena laget stog och kastade bollar på det andra laget. Detta var alltså ungefär som en mix med killerboll.

Detta lekande skulle snart förvanldas till en nära döden upplevelse. Jag stod på en plint och kastade bollar. Då fick två av de unga männen i det andra laget en snilleblixt. Genom att stoppa en av dem i en boll vagn kunde de köra honom hela vägen fram till vår borg. Dock, för att den som körde inte skulle bli träffad så knuffade ha iväg vagnen  min riktning. Jag, som var smart, hade inte ställt fast plinten och när bollvagnen kom i full fart så körde den på min plint och jag föll handlöst framåt.

Jag överlevde. Jag lyckades klamra mig fast vid ett antal rep som hängde fast framför mig. Och jag lever än. Still going strong.

Dagen har nu avlsutats med kalas för min bättre hälft Jonas, där vi fick hembakad(!) prinsesstårta. Det var gotte.

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0