plask och lek

denna torsdag har varit en seg och slapp dag. lagom skön dag i skolan, bortsett från kemilabben, inga måsten och glatt humör. efter skolan bestämde jag och elin oss för att dra med oss angelica till hallsbergs häftiga badhus för "simträning". eftersom att angelica går samsam slutar hon mycket sent, så vi hann ta oss en powernap innan de var dags för att plaska vatten. jag tillbringade min powernap i sängen, med biologiböckerna som kudde med en simdyna runt midjan, medan elin spenderade sin powernap på mitt skrivbord, mysfaktorn är hög!

när angelica väl kommit hem drog vi oss ner mot bassängerna, vi "simtränade" i nästan en halvtimma iallafall om man avrundar uppåt. vi tog tillvara på våra simkort mycket väl idag, och tänjde även lite olika muskler mycket väl i bassängen. vårt mål är nu att bli så vig som möjligt tills jullovet, det är tävling på hög nivå! jag säger bara scissor. som krydda på moset var även anders holm idag i badhuset, så vi tog oss ett snack med denna man. när vi plaskat runt lite kom vi på att våra kära orienteringskamrater hade banintervaller idag på löparbanan, så vi simmade ut i utomhusbassängen och hejade glatt på de duktiga löparna. riktigt spänstiga och fina, som bullens korv ungefär. när våra händer väl såg ut som russin och när det började bväxa simhud mellan tårna bestämde vi oss för att kliva upp och dra en finsk bastu.

det blev satsumas, balsam och bastu. kanonkanon. sedan skrubbade jag elin lite på ryggen innan vi drog på oss kläderna och lämnade badhuset bakom oss med bestämda steg mot västra storgatan 5a. / carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0