Fredag

I fredags var det heldag i stan som gällde. Först lunch och ringjakt hos Karro på verkstaden. Sedan tog vi oss ner till, av doften att döma, mångas favvo kisställe under Katarinabron. Där fotade vi en stund i en buske, innan vi fick nog av lukten och gick vidare ner till Gamla stan och Mårten Trotzigs gränd där vi insåg att koppar i trappa inte funkar. Men man ska ju lära sig något varje dag.
 
 
Efter ett misslyckande fortsatte vi mot Sergels torg och sedan vidare till Statshuset. När vi kom tillbaka in efter tre timmar ute i orkanblåsten fikade vi lite, för det ska man alltid göra på fredagar (inser nu att jag inte fikat något idag, :O ). Att det var en riktig fläskfika gjorde ju ingen direkt ledsen, och framför allt inte mig eftersom jag skulle till jobbet efteråt.
 
Idag har jag blivit uppsatshandledd och ska snart förbereda mig på Grymnatta som till aftonen ska löpas. 8 km bana som jag planerar att äga fett. Soild plan! Just nu är det Jackson 5 - Santa Claus is coming to town som strömmar ur högtalarna, eftersom spellistan JUL!!!! är påslagen i Spotify. Passande.
 
 
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0