Tisdag

Är som bekant stolt ägare av ett körkort numera, vilket innebär att bloggtiden istället är körabiltid. Senast detta hände var förra onsdagen när jag ambitiöst nog skulle ut till Trollbäckens IP för att köra Luffarligan. Inledde turen sjukt bra, genom att ta reda på hur jag skulle åka och hur lång tid det skulle ta (35 minuter enligt Google Maps). Sedan började jag åka. Tog mig så nära som till avfarten där man svänger mot Flaten och Älta, och in på en mack för lite uttag av pengar. So far so good.
 
Sen började det gå snett. Eller redan innan jag tagit ut pengar faktiskt. Fick bråka med parkeringsplatsen och parkera om tre gånger innan jag befann mig i rutan. Sen hittade jag ingen utfart åt det hållet som det var skyltat med Utfart. Körde tre varv runt macken och sen ut där man åkte in och inte fick åka ut. Blev lite sur, men ändrade mig sen. Hittade inte avfarten och istället för nätta 35 minuter tog resan i slutänden 70. Tack för kaffet. Till råga på allt kom jag helt fel på vägen hem och körde vilse i ett bostadsområde. Win på den liksom. Sitter nu och överväger  huruvida jag verkligen ska våga mig ut imorn till Fisksätra, men det återstår att se.
 
I helgen har jag varit kulturell och varit på museum och glasutställning. Har även ätit middag med två japaner (vilket kanske inte var så kulturellt, men en liten kulturkrock blev det nog så same same). Idag är det retorik-dags, och imorgon jobbar jag (om jag tar mig hem från Fisksätra). Ack ett så aktivt liv jag lever.
 
 
Nu, mot TVn!!
 
Elin

Kommentarer
Postat av: malin

Haha, det kommer gå fint elin.. men varför Fisksätra?

2012-09-25 @ 22:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0