Tisdag

Har precis haft mitt näst sista tal i retorikkursen, så om två veckor är det dags för tisdagsträning igen. Men det har faktiskt inte gjort jättemycket att jag missat den de här veckorna, för det har varit kul med retorik. Jag gick ju in med inställningen att det skulle vara en samling medelålders företagsmän som alla äger varsitt företag och tycker att de är jättehäftiga, och jag, men så har det inte varit. En salig blandning av människor, och vi har gjort mycket vettiga saker.

Idag till exempel, efter att ha köpt kaffe hade en av mina medstudenter dukat upp hemgjord chokladmousse. En riktig höjdare, och det blev en perfekt middag! Förra veckan höll vi hyllningstal, och jag fick veta varför potatis är grymt, varför böcker är fantastiska och hur det skulle se ut på ett bröllop mellan ångest och nervositet.

Vad jag vill komma fram till nu är väl egentligen att man borde gå in med ett öppnare sinne oftare. Att inte ha förutfattade meningar om saker och ting. För jag har faktiskt haft riktigt kul de senaste veckorna, och den där chokladmoussen var riktigt god.


Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0