Måndag

I fredags åkte jag alltså till Lund. Väl framme agerade jag shoppingråd åt Andreas som skulle ha LMFAO-kläder. Blev asbra, mest för att jag är shoppingexpert. Sedan blev jag upphämtad av Carin som körde mig till hem till henne och Jonas, där vi dumpade mina grejer. Efter det vankades det Hamilton på bio, en film som var över förväntan faktiskt.

Lördagen spenderades inne i Malmö för lite mer shopping, och mina expertkunskaper fick åter komma till användning. Det blev ett par brallor, en tröja, ett linne och lite mat och fika. Himla trevlig dag, om man inte tänker på vädret som var helt kasst. Aftonen spenderades på Orkestervägen med spel och vighetstävling.

För att fira att min hemresa skulle ta sju timmar så gick jag och Carin ut och promenerade. Det kändes mycket aktivt. En timme och tjugo minuter lyckades vi skrapa ihop, och ett antal blöta fötter (typ fyra). Sen väntade min hemresa som innefattade tre tågmöten, ett signalfel och ett entimmes stopp i Hässleholm. Men blev curlad av mamma när jag kom till Tullinge så kändes det värt.

Idag har jag sålt fyra böcker för 750 kronor, och det firade vi med lövbiffs"gryta" med senap. En Leanderssonsk specialitet som var sinnesjukt svårt att fånga på bild, men det såg ut ungefär så här



Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0