Onsdag

I torsdags förra veckan var jag och Jonas på Stadion för att springa 10 000 meter. Jonas skulle alltså springa, inte jag. Jag springer inte längre än 6 kilometer frivilligt. Kanske på stafett, men det är bara för att det är så gräsligt jobbigt att få någon annan att springa de längsta sträckorna. Hur som helst, det gick bra för Jonas och han vann. För mig gick det helt okej, var typ 10 grader och jag var utomhus, men helt okej.



I fredags och lördags jobbade jag heltid typ, och i söndags var det tävlingsdags. Jag var nästan pinsamt dålig och fick skämmas lite när jag kom i mål, men det var mycket fin terräng. Svårt och jävligt, men fint i skogen. Rubbat mycket kantareller på sina ställen och eftersom jag var så dålig funderade jag på att ge upp och plocka men så sansade jag mig. Jag körde i alla fall hem sen och det gick hyfsat bra tyckte jag. Hoppas att mina med passagerare kände samma.



Nu har Jonas kommit hem efter en tuff kväll som tävlingsarrangör och jag får äntligen gå och lägga mig. Imorgon vankas sprint träning i stan, och jag måste ju få lite skönhetssömn innan.

Elin

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0