Torsdag

Igår var vi iväg och sprang Mila i Täby. Det gick väl inte så fruktansvärt bra, eftersom jag missade både ettan och sexan rätt mycket. Men det var ganska kul ändå. Både för att jag kände mig snabb och för att det hände en kul grej vid starten.

Vid starten var det nämligen så att det låg ett bostadsområde. Man sprang följaktligen på en väg framför kanske sju-åtta hus. En husägare med tillhörande son verkade väldigt måna om att vi inte skulle repa bilar, eller springa i gruset på deras uppfart och därigenom göra gruset okrattat osv. Helt okej att vara känslig kan jag tycka, om det hade stannat där. Men, ungefär en minut innan vi gick fram till kartorna så ser jag en av funktionärerna torka spott från gatan (ja, spott från gatan) med lite papper medan husägaren noggrant övervakar. Han har alltså blivit arg över att vi ondskefulla orienterare spottat på backen. MAJ GAD alltså. Snacka om hysterisk människa.



Här är en rolig orkidé som vi fick av farmor


Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0