Tisdag i Lund

Nu har skolan dragit igång på riktigt och de nya kurserna (bortsett från matten) känns faktiskt riktigt roliga och intressanta. I vägbyggnadstekniken ska vi göra ett projektarbete i grupper som går ut på att utforma en motorväg som ska gå över ett område där andra vägar måste skäras av, och hur ska vi lösa det. Ska vi bygga broar, parallellvägar eller leda om trafik. Till detta arbete får man en viss summa pengar, en fet karta och massa annat härligt. Detta känns verkligen skitkul!


Mitt i allt det nya plugget sitter jag och försöker hinna med att lägga över bilder från gamla datorn till den nya, vilket går väldigt segt men är grymt kul! Hittar massa bilder på mig och Elin från ettan då vi springer runt med vapen, och massa gamla festbilder och egobilder, haha.
Jag har dessutom börjar träna på Gerdahallen här i Lund vilket ungefär alla som bor i Lund gör. Så nu jäklar ska jag bli hurtig, har redan sjuka träningsvärken i alla kroppsdelar utom magen. Dessutom tackade jag nyss nej till Jonas som ville ge mig lakritsnappar.
Imorgon mina vänner blir det skola, sen nation med brudarna. Livet leker just nu!
/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0