Skola på en lördag?

Nu är snart Lördagen slut som egentligen inte har varit en Lördag då jag tillbringat min lediga dag i kårhusets aula mellan 9.30-16.30. Anledningen till att jag var där är inte att jag älskar skolan så mycket, inte heller att jag skulle plugga utan helt enkelt det att jag har varit på en alkoholutbildning. Då jag ska jobba i V-sexmästeri kommande åt så måste man delta på denna kurs för att få A-cert för att få servera alkhohol.

Föreläsningen var trots den långa tiden väldigt lärorik och intressant. Så nu har jag lärt mig allt ifrån promillehalter, till pubvärldens olika tillstånd och regler. Dagen avslutades med bio med min Jonas, vi såg filmen Love and other drugs, den var en romantisk komedi som var riktigt bra. Nu har vi äntligen kommit hem och kastat oss i soffan. Imorgon är det Söndag och då ska jag inte göra ett skit, bara kolla på skidor och ha det bra.

Kommentarer
Postat av: Klara

Åh, mysig bild! Nu blev jag glad! Saknar dig vännen!

2011-01-23 @ 11:05:31
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: malin.

Kul att läsa om dig snygging ;)

2011-01-25 @ 01:00:20
URL: http://liteommalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0