Äntligen Fredag!

Idag blev det regnbyxorna på till skolan utan tvekan. Detta var ett väldigt uttänkt och rutinerat val då regnet vräkte ner, och då jag dessutom cyklade till fel skolbyggnad vilket innebar en omväg på tio minuter. Nu har jag precis kommit in från lite fix ute, där jag bl.a. planterat om ljungen då stormen tog den och krukan här om dagen. Sen plockades utemöblerna bort. Så nu är även balkongen redo för lite vinter.

Nu ska jag snart göra en Cheesecake för första gången i mitt liv. Hoppas den blir bra! För ikväll kommer Mamma och Pia hit, och då är det tänkt att de ska få äta en himmelsk kaka. Det ska bli trevligt och mysigt med två äldre lite mer rutinerade damer här i helgen. Morgondagen kommer nog mest bestå av shopping och lite rundvandring i Lund. Tror både jag och Jonas tycker det är skönt att jag kan shoppa med Mamma och Pia istället för med honom.
Annars rullar det på i Lund och det är sorgligt nog snart dags för tentaperiod. Det är bara hålla tummarna, komma ihåg att äta och sova samt att inte äta 5 kg clementiner denna gång. Men först innan jag ska bjuda in tentaångesten ska jag ta tillvara på helgen med mina två härliga 50+are.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0