Utkast: Juli 21, 2010

Helgen i Stockholm var väldigt trevlig med allt från sol och bad till Gröna Lund! Kanske bjuder på en bild så småningom. Nu sitter jag som så många andra dagar på jobbet, idag har jag varit väldigt trött och seg och därför passat på att utföra "Kaffemaskinstestet". Kaffe och dess släktdrycker är ju bra när tröttheten smyger sig på. Här nedan listar jag Kaffemaskinstestets resultat med placering och motivering.

CARINS KAFFEMASKINTEST! Det bästa först sen kommer bottenskrapen!

1. Chocomilk - Utan tvekan det godaste att dricka under en arbetsdag på kontoret. Den milda krämiga smaken av chocklad och mjölk tillfredställer verkligen smaklökarna. Ett stort plus i kanten för det goda skummiga skummet uppepå.

2. Choklad - Kommer på en hedrande andra plats tätt efter chocomilken. Den liknar Chocomilken i smaken men saknar det där lilla extra krämiga, vilket även blir dess fall. Men annars en mycket trevlig dryck som klassas som en klassiker i Kaffemaskinens värld.

3. Wiener Melagne - Ja bara namnet är ju värt en tredje plats. Dess lyxiga namn höjer faktiskt dryckens karaktär. Smaken är lite starkare och lite torrare men ändå väldigt trevlig, den smygande smaken av choklad höjer betyget.

4. Cappucino - En favorit hos många kaffeälskare. Hos mig går den inte riktigt hem. Smaken är fyllig och rund men när inslaget av kaffe gör sig påmint rynkar jag på näsan. Hade den haft mindre kaffesmak hade den kanske kunnat få lite bättre betyg, kanske!

5. Kaffechoc - Helt enkelt en blanding av kaffe och choklad. Enligt mig ingen lyckad blandning då smaken trängs bort och känns något sträv.

6. Café au lait - Helt enkelt "kaffe med mjölk" enligt det franska språket. Även här tar kaffesmaken över lite för mycket, och istället för hälften mjölk hade jag minst behövt 3/4 mjölk. Känns förövrigt lite tråkig och något blaskig. Ändå ett bra alternativ för kaffeälskarna som inte vill ha det så starkt.

7. Mocca -  Alldeles för mycket kaffesmak, alldeles för strävt, alldeles för beskt. Ja mer behövs inte sägas.

8. Kaffe - Innan testet trodde jag faktiskt inte att kaffet skulle knipa sista platsen. Visst hatar jag kaffe men detta kaffe var desto värre än "vanligt". Smaken var inte bara äcklig och besk utan även vattnig och med en konsitg eftersmak som kan liknas något i kemikalisk väg. Usch! Dock ska den ha lite plåster på såren då jobbets Kaffemaskin är ökänd för att brygga osmakligt kaffe. Så skvallret om det äckliga kaffet i fikarummet stämmer alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0