Hoho

Det är snart lunchdags på jobbet vilket jag ser fram oerhört mycket emot. Jag behöver energi, är hur trött som helst idag. Jag misstänker att det beror på min bristande nattsömn. Igår hade jag nämligen bestämt mig för att sova nere i källaren för där är det ett vettigt gradantal, det är faktiskt riktigt svalt och skönt. Alldeles perfekt för sömn där man till och med kan använda täcke. Innan jag skulle gå och lägga mig satt jag uppe och kollade på Van Veeteren på fyran (en deckare för alla som inte vet), vilket inte var så smart.

Jag trodde inte att jag var så lättskrämd, men tänk vad fel man kan ha. Det gick bra i ungefär tjugo minuter innan jag började inbilla mig att det skulle komma in mördare och innan jag började höra ljud och se bilder. Så efter en halvtimma fick jag smita upp för att lägga mig i mitt rum där jag känner mig trygg. Dock är det ruskigt varmt där inne så jag kom ändå inte ifrån den tropiska värmen. Rackarns. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt, jag har ju för tusan bott i samma hus i 19 år så jag borde ju inte vara rädd för källaren. Idag är det morden i midsomer på tv, och det vill jag ju också se. Så mitt mål med dagen blir helt enkelt att försöka få Eric att sova nere i källaren också, då kan jag både kolla på det och slippa bli mördad själv.

/ Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0