Östersund dag 1

Nu har jag avklarat dag ett här uppe i norr. Igår åkte vi bil hela dagen hit. Det var ganska mysigt men huu vad mycket skog det var på resan upp. Det var helt öde hela vägen upp hit till Östersund genom Härjedalen och Jämtland. Skog, skog och mera skog. Inga hus alls nästan. Jag kom på då när jag satt i bilen att jag aldrig ska bo i Sveg för det låg verkligen öde. Vi kom till Östersund strax innan nio igår kväll och hann med niofärjan över till Norderön. Sjukt mysig ö. Och jag får väl ta tillbaka allt ont jag sagt om att bo så här långt norr upp, det är verkligen fint här.

Idag har vi varit och kollat på ett hus som Jonas mamma (Lena) ska flytta in i. Så vi har varit runt lite överallt här i små byar. Himla mysigt. Idag har det dessutom bara varit minus fyra grader, vilket innebär typ tropisk värme eftersom att det var minus 24 grader igår. Jag tyckte dock ändå att det var lite kallt ute då Jonas lurat på mig Converseskor istället för kängor. Idag har även jag och Jonas varit ute och sprungit en runda här på ön, hurtigt och mysigt. Jag har fått se hans gamla dagis, fjäll och Norderö kyrka. Imorgon väntar nog ett stadsbesök i Östersund.

Carin


Kommentarer
Postat av: Rosita

Det är fint i Östersund. Synd att det är vinter, för annars kunde du tittat på deras landskapsblomma. Det är en vacker och ovanlig orkidé.

2010-01-04 @ 11:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0