Måndag

Igår hade jag tänkt blogga om min helg. Detta skulle jag ha gjort efter att jag varit på ICA och ätit middag, runt åtta ungefär. Jag skulle gjort allt detta, om inte mitt tåg varit lite sent. Ungefär sex timmar sent. Detta berodde på något, jag vet inte vad.

Det började med att vi, någonstans i skogen mellan Skinnskatteberg och Frövi blev av med ljuset. Sen fick vi tillbaka ljuset, men tåget stannade. Vi fick höra följande: "Ja nu har vi något problem med tåget, så vi får se hur det här går...". Redan nu kände vi att detta bådar inte gott, nu blir vi sena.

Efter en timmes väntan med ljuset som kom och gick, så fick vi höra att vi väntade på ett lok som kunde dra oss tillbaka till Skinnskatteberg. Toppen, om det inte varit så att detta tåg var ungefär en timme från oss. Det var bara att för oss att vänta vidare och kanske besöka toan? Lättare sagt än gjort. Toan gick inte att spola.

Dock kom tågpersonalen med en smart lösning; kissa på spåret! En och en fick vi gå ut och kissa bredvid tåget. Kallt var det minsann. Sen fick vi återvända till våra platser. Vi är alltså jag och Jonas kusin Josefin.

När klockan sedan slog kvart i tio och vi stått stilla i tre timmar fick vi gå över till det nya tåget, eftersom det av någon anledning var bättre än att ha oss kvar i det gamla. Så det var bara att ta vårt pick och pack och promenera över till det nya tåget. Dock var detta lite lurigt eftersom tåget nu saknat lyse i 45 plus en timme sammanlagt från och till.

Sen åkte vi tillbaka till Skinnskatteberg och därifrån fick vi åka buss till Örebro i en och en halv timme och sedan ytterligare en halv till Hallsberg. Vid kvart över ett, istället för t20 över sju, anlände jag äntligen till mitt hem i Hallsberg.

Detta var alltså anledningen till att jag inte bloggade igår. Det är även anledningen till att jag inte fick mer än fem och en halv timmas sömn i natt.  Tilläggas bör också att jag under denna tid inte hade tillgång till mer mat än en godispåse, en halv Sandwich och en flaska vatten. Vem är inte bara trött utan också hungrig?


Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0