Fredag kväll

Sitter här i soffan efter en hård dag på stan och tittar på skidskytte. Och arg blir jag. Inte för att svenskarna missar lite, utan för att SVT verkar ha skickat sina absolut sämsta journalister till OS. De har kanske många bra, men alla de stolpskott som finns de ser man. Sjukt mycket.

De står och har intervjuer där de hetsar ledare, både inom hockeyn och skidskyttet, och ställer apkorkade frågor till de aktiva. Vad gör de där? Hur fan kan de skicka dessa människor till ett OS för att rapportera?

Exempel på dessa stolpskott är hon som intervjuar skidorna och skidskyttet, en blond tjej. Vad fan sysslar hon med? Hör hon över huvudtaget vad hon säger? Jag blir så upprörd varje gång hon öppnar munnen att jag bara vill kräkas på henne. Både för att hon låter korkad och för att hon ställer korkade frågor.

Ett annat exempel är en kille som intervjuade hockeylandslagsledaren igår. Man hörde att han gjorde allt för att hetsa igång denne, vilket han också lyckades med, och allt detta bara för att (antar jag) skapa rubriker. Jag blir nästan så arg som jag blir när jag tänker på SJ. Riktigt illa alltså.

Dock är det inte bara SVT som failat. Hörde av Jonas att tv4 hade något pucko som hade frågat en hockeyspelare om han tyckte att det var fiasko att de åkte ut. WHAT?! I och för sig fick han också svaret "va fan är det för fråga? Jävla idiot". Bra svar.



Nu får det vara slut på gnället. Adjö och godnatt
Elin

Kommentarer
Postat av: My

Kan inte säga mer än att jag håller med till 100%!!!

2010-02-26 @ 22:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0