Sälen

Idag på morgonkvisten visade termometern cirka minus 28 grader så det blev en härlig spelförmiddag med allt från fia med knuff till svensk skitgubbe. Jag var som vanligt väldigt skicklig och var nästan alltid med i toppstriden medan mamma och Erik ofta var de två sista som kampades om skitgubbeplatsen. Efter lunchen som bestod av risgrynsgröt och skinksmörgås drog jag, Pia och Erik till hundfjället för att glida i backarna och hälsa på trollen i trollskogen. Det var väldigt trevligt trots den stränga kylan.

Nu har jag värmt upp mig och startat julmusiken och ikväll är det jag och pappa som har maten. Jag har nyss hjälpt till och klippt upp äcklig fisk eftersom att pappa är lite begränsad i sitt arbete då han fortfarande har ena handen i ett paket. Jag tycker fisk är så äckligt, kanske ska jag växa upp år 2011 och lära mig äta fisk? Nej dags att hoppa vidare till köket, och förresten idag är det dan före dan före dopparedan.

Kommentarer
Postat av: L-A xen

Hej

Jag blir ledsen när du säger att jag är äcklig



L-A Axen

2010-12-23 @ 09:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0